Veel gestelde vragen

Ik welke landen werkt mijn T&P GPS tracker?
De T&P trackers hebben een goede werking in de hele Europese Unie en daar buiten.
De T&P Pro versie(professioneel gebruik) is standaard voorzien van een T&P m2m sim-kaart die dekking geeft in heel de Europese Unie en op aanvraag daar buiten. Met de T&P Pro versie is een goede werking gewaarborgd.
Naast de T&P Pro versie bieden wij ook de T&P Prepaid versie aan, deze trackers werken met een Vodafoon (Prepaid)sim-kaart. Het abonnement van de sim-kaart bepaalt in welk land de tracker werkt. (Op aanvraag kunnen wij de tracker ook geschikt maken voor een andere aanbieder)

 

 
Kan ik de locatie geschiedenis van de T&P tracker bekijken?
Ja, alle informatie wordt netjes opgeslagen, zo kunt u op elk moment via de Online Portal de locaties terug kijken “zie handleiding: online portal”

 

 
Hoe werkt de SOS knop?
Als u de SOS knop 3 seconden ingedrukt houdt, geeft de T&P tracker een SOS melding via de Online Portal en krijgen alle vooraf gedefinieerde contactpersonen een SMS bericht met huidige locatie en Google map link.

 

 
Ik ontvang meerdere SOS melding ?
Dat klopt, de T&P tracker kan bij een SOS melding meerdere malen verzenden. Zo kan zijn dat op het moment van het indrukken van de SOS knop er geen bruikbaar GPS signaal toereikend was. De T&P tracker gaat dan zoeken naar een bruikbaar GPS signaal en zend de SOS melding met huidige locatie nog eens.
Mocht er na 5 minuten nog geen bruikbaar GPS signaal toereikend zijn dan wordt de laatst bekende locatie nogmaals doorgezonden (u kunt via de online portal zien of bij een alarm een bruikbaar GPS signaal toereikend was)

 

 
E-mail bericht bij SOS melding?
U kunt in de online portal een E-mail adres ingeven zodat u bij een alarm een E-mail bericht ontvangt. Via de online portal kunt u dan direct zien waar uw GPS tracker zich bevindt. Voor E-mail instellingen ga naar “handleiding Online Portal”

 

 
Kan ik de Online Portal op meerde computers gebruiken?
Ja, de online Portal is te vergelijken met een website. U kunt vanaf iedere PC met internetverbinding inloggen op de Online Portal.

 

 
Kan ik een App downloaden?
Ja, u kunt App downloaden om uw T&P tracker te volgen(zie handleiding).

 

Ik heb opgewaardeerd maar mijn tracker werkt niet?
Normaal gezien zullen credits binnen de 4 uur op uw account bijgeschreven zijn gedurende normale kantooruren; we raden u echter aan 24 uur in acht te nemen.
Mocht uw tracker na 24 uur nog niet werken neem dan contact op met:

 

Hoe weet ik wanneer ik de batterij moet opladen?
Via de online portal heeft u inzicht op het “Battery Level”. Komt het level onder de 5(%) dan adviseren wij u om de batterij direct weer volledig op te laden.

 

Hoe lang moet de T&P tracker worden opgeladen?
De T&P tracker moet worden opgeladen totdat de “Power LED” groen gaat knipperen, bij het opladen zal de “Power LED” rood knipperen. De T&P tracker is in de meeste gevallen binnen 5 uur weer volledig opgeladen.

 

Kan ik gebruik maken van een eigen sim-kaart?
-De T&P Pro versie is voorzien van een speciale T&P m2m sim-kaart deze sim-kaart geeft dekking in heel de Europese Unie en kan niet worden vervangen door een eigen sim-kaart.

-Ja, de T&P Prepaid versie kan worden voorzien van een eigen “Vodafone” (prepaid)sim-kaart. Wij adviseren om de Vodafone sim-kaart mee te bestellen bij uw T&P Prepaid tracker. Hierdoor wordt uw sim-kaart door T&P al geïnstalleerd en werkt deze direct.

 

Moet ik credits opwaarderen?
De T&P Pro versie moet via de T&P website worden opgewaardeerd met “Real Time Credits” (http://tptracking.nl/opwaarderen/) en bij gebruik van de sms service moet ook worden opgewaardeerd met “SMS Credits” (http://tptracking.nl/sms-instellingen/)

De T&P Prepaid versie hoeft u niet op te waarderen met “Real Time Credits” of  “SMS-Credits”  u betaald enkel voor het gebruik van de Online Portal met zijn service. Ook hier bepaalt u zelf wanneer en hoelang u gebruik wilt maken van deze service, zie (http://tptracking.nl/opwaarderen/)

 

Wat is SMS Instellingen?
U kunt de T&P tracker een SMS-bericht met SOS melding laten versturen naar maximaal 3 telefoonnummers. U kunt de telefoonnummers ingeven via de T&P website  (http://tptracking.nl/product/sms-contacten-wijzigen/)

 

Hoe nauwkeurig is de T&P GPS tracker?

De T&P GPS tracker beschikt over de laatste GPS technologie. De tracker is buiten nauwkeurig tot en met 2-2.5 meter

 

Wat is het verschil tussen de T&P Lite en T&P Plus?
De T&P Plus is te vergelijken met de T&P Lite alleen is de T&P Plus uitgerust met de aller nieuwste GPS/GSM technologie en voorzien van een moderner huisje. Verder is de capaciteit van de batterij aanzienlijker hoger (2000mA) hierdoor gaat de T&P Prime plus nog langer mee.

 

Wat is het verschil tussen de T&P Pro versie en T&P Prepaid versie?
-De T&P Pro versie is voor professioneel gebruik en is standaard voorzien van een T&P m2m sim-kaart en software die dekking geeft in heel de Europese Unie en op aanvraag daar buiten. Met de T&P Pro versie is een goede werking gewaarborgd. Voor professioneel gebruik zoals zorg en security doeleinden adviseren wij de T&P Pro versie.
-De T&P Prepaid kan worden voorzien van een Vodafone sim-kaart. Wij adviseren om de Vodafone sim-kaart mee te bestellen bij uw T&P Prepaid tracker. Hierdoor wordt uw sim-kaart door T&P al geïnstalleerd en werkt deze direct.

 

 

Kan ik de intervaltijd van de T&P tracker aanpassen?
Ja, u kunt zelf de intervaltijd via de online portal aanpassen, zie hiervoor de handleiding
Let Op: uw tracker moet bij deze instelling wel actief zijn, zie handleiding.

 

 
Als mijn T&P tracker stil ligt worden er geen locaties verzonden?
Dat klopt. De T&P tracker is voorzien van een energie bespaarmodus, hierdoor stopt de tracker met het verzenden van locaties als deze stil ligt. De locaties worden weer verzonden bij beweging. Zo bent u altijd op de hoogte van de locatie van u tracker.

 

 
Kan de T&P GPS tracker ook binnenhuis gebruikt worden?
De T&P GPS tracker heeft een zeer gevoelige uBlox CPU (connecteert tot 50 satellieten). Hiermee kan het toestel in de moeilijkste omstandigheden een GPS-fix ontvangen. Echter, elk GPS toestel heeft zijn beperkingen. Wanneer je je in een ruimte bevindt, zonder ramen en met een betonnen plafond, wordt het moeilijker om een GPS positie te vinden.

 

Verkeerde, incomplete of defecte producten
Mocht het zo zijn dat u een verkeerd, incomplete of defect product heeft ontvangen zorgen wij ervoor dat u zo snel mogelijk het juiste product ontvangt. U kunt contact met ons opnemen met ons contact formulier
Bestelling retourneren
Bent u toch niet helemaal tevreden over uw aankoop? Geen probleem, u kunt binnen 14 dagen u product zonder opgaaf van reden retourneren. Als u een bestelling retour wil sturen dient dit schriftelijk kenbaar gemaakt te worden. Dit kunt u doen door ons retourformulier in te vullen.
Het product dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:
1.Het product bevat geen gebruikerssporen
2.U stuurt het retoursformulier binnen 14 dagen. Een verzoek na buiten deze termijn wordt niet verwerkt
3.Er is een (kopie) van de factuur bijgeleverd
4.U stuurt het product in de originele verpakking retour

Retour adres:
T&P
t.a.v. Retour
Kapelweg 62
5282JC Boxtel